Eén van de voornaamste parallellen die te trekken is tussen marketing en recruitment marketing is het denken in funnels of fasen. “Je vraagt je date toch ook niet tijdens het eerste afspraakje ten huwelijk”, wordt er dan vaak gezegd. Waarom zou je dan iemand na 5 minuten al vragen om een belangrijke beslissing, die het veranderen van werk toch is, te nemen?
Een veelgebruikt model in marketing & communicatie is het AIDA model. Dit model gaat uit van 4 fasen:
Deze fasen kunnen we ook perfect toepassen op de recruitment marketing funnel.
Wanneer we dit toepassen op recruitment marketing krijgen we de volgende fasen:
Let op: bij de recruitment marketing funnel is het conversiemoment (of Action moment) het solliciteren, niet het effectieve opstarten op de job. Om tot het startmoment te komen, hebben we eerst te maken met de klassieke rekrutering: het sollicitatieproces.
Wil jij aan de slag met jouw recruitment marketing? Breng eerst jouw funnel in kaart en bekijk welke content of acties je uitvoert in welke fase. Een voorbeeld:
Kan jij een duwtje in de rug gebruiken of ben je soms de goede richting kwijt? Neem hier contact op voor een vrijblijvend kennismakingsgesprek.
Vul hieronder jouw e-mailadres in en krijg onze tips & tricks rechtstreeks in jouw mailbox.
Corneel Heymansstraat 8
8830 Hooglede
[email protected]
BE0785.743.550
Schrijf je in op onze nieuwsbrief en ontvang regelmatig waardevolle inhoud rechtstreeks in je inbox. We houden je op de hoogte van de laatste ontwikkelingen, tips en trends. Samen ontdekken we meer.