Omdat we onze belofte ‘Gekwalificeerde kandidaten rechtstreeks in je mailbox’ willen waarmaken, hebben we onlangs een nieuwe tool aan ons aanbod toegevoegd. Wat deze tool precies doet en hoe je deze kan inzetten, delen we graag in deze blog.
De Metch Tool is een interactief formulier dat automatisch naar de kandidaat gestuurd wordt kort na het sollicitatiemoment. Dit interactief formulier is zowel op desktop als mobiel gemakkelijk in te vullen en is heel intuïtief. De vragen die in het formulier gesteld worden, verschillen per vacature en per bedrijf en worden altijd samen met de klant bepaald. Omdat wij de kandidaat altijd het gevoel willen geven dat er rechtstreeks met het bedrijf gecommuniceerd wordt, zorgen we ervoor dat het formulier volledig in de huisstijl van onze klant gezet wordt.
Het belangrijkste doel van de Metch Tool is het kwalificeren van de kandidaten die via de wervingscampagnes instromen. Aangezien we in eerste instantie enkel basisgegevens (voornaam, achternaam, e-mailadres en telefoonnummer) van de kandidaat hebben, willen we graag iets meer informatie voor we met de kandidaat aan de slag kunnen.
Samen met onze klant denken we na over de belangrijkste vragen die we van een kandidaat willen weten. Omdat we bij digitale wervingscampagnes niet meteen om een cv vragen, zijn dit vaak de vijf eerste zaken waarnaar een recruiter zou kijken bij het binnen krijgen van een cv. Op basis van de antwoorden op deze vragen kunnen we de acties die we willen ondernemen, definiëren. Sommige kandidaten zal je meteen willen contacteren, andere kandidaten zullen minder relevant voor de vacature blijken.
Houd er trouwens rekening mee dat niet elke kandidaat de Metch Tool zal gebruiken, dus daar merk je al meteen welke kandidaten oprecht geïnteresseerd zijn en welke kandidaten niet.
Aangezien de strijd om talent nooit harder was, wil je ook dat de kandidaat bij jouw bedrijf wil komen werken en niet bij een concurrent. Daarom voegen we enkele elementen toe in het formulier die ervoor zorgen dat de kandidaat weet waarvoor jouw bedrijf staat, wat jouw USP’s zijn en waarom het bij jou beter werken is. Een leuke video van een teambuilding? Een mooie visual van de waarden van jouw bedrijf? Alles kan!
Bij een goede invulling van onze Metch Tool definieer je verschillende outcomes voor de kandidaat. Sommige kandidaten zullen alle hokjes afvinken, anderen helemaal niet. Het is dan ook belangrijk om beide kandidaten andere vervolgstappen mee te geven op het einde van het formulier.
Kandidaat A meteen aan je binden, omdat alle vragen positief beantwoord werden? Vraag gerust naar het contactmoment bij voorkeur, zodat de sollicitatie meteen concreet wordt en je kans op voicemail verkleind wordt.
Kandidaat C op een respectvolle manier niet weerhouden, omdat enkele belangrijke vragen negatief beantwoord werden? Wees meteen transparant, maar laat de ruimte voor persoonlijke feedback. Het zal jou ook tijd besparen, waardoor je meer ruimte hebt voor een goed gesprek met kandidaat A.
Benieuwd hoe jij de Metch Tool kan inzetten voor je rekrutering? Neem contact op.
Vul hieronder jouw e-mailadres in en krijg onze tips & tricks rechtstreeks in jouw mailbox.
Corneel Heymansstraat 8
8830 Hooglede
[email protected]
BE0785.743.550
Schrijf je in op onze nieuwsbrief en ontvang regelmatig waardevolle inhoud rechtstreeks in je inbox. We houden je op de hoogte van de laatste ontwikkelingen, tips en trends. Samen ontdekken we meer.