Gekwalificeerde kandidaten rechtstreeks in je mailbox

Onze wervingscampagnes hebben één doel: snel en efficiënt gekwalificeerde kandidaten bij jou in de mailbox krijgen. Hoe we dat precies doen, leggen we hieronder graag uit.

kandidaten

1

Intake vacature & bedrijf

Alle informatie inwinnen

Een succesvolle campagne begint steeds met een goede intake. Tijdens een gesprek staan we stil bij de sterktes van jouw bedrijf en de vacature en schetsen we een beeld van de ideale kandidaat. Op basis van deze informatie beslissen we de in te zetten kanalen, het format en de boodschap.

2

Advertising

Leads genereren

Na de intake worden de advertentieaccounts aangemaakt of opgezet en worden de advertenties opgemaakt. We adverteren altijd vanuit de kanalen van jouw bedrijf, zodat de kandidaat nooit het gevoel heeft met een derde partij te werken. Dit zorgt ook voor 100% transparantie over de resultaten achteraf. Alle leads die binnen komen worden meteen gedeeld met jouw bedrijf.

3

Beleving en kwalificatie

Een eerste match aftoetsen

Alle kandidaten worden gevraagd om een interactief en gebruiksvriendelijk formulier in te vullen. Deze stap heeft drie doelen:
1) een eerste filter toepassen.
2) het engagement en de beleving bij de kandidaat verhogen.
3) een eerste kwalificatie voorzien. Alle informatie die de kandidaat meegeeft, wordt ook meteen met jouw bedrijf gedeeld.

4

Eindrapportage

Leren wat er wel en niet werkt

Als we samen beslissen om de campagne stop te zetten, delen we een rapport met alle belangrijke cijfers over de campagne. Zo krijg je een beeld van het aantal weergaven, aantal kliks, aantal (gekwalificeerde) leads en welk advertentiemateriaal het beste heeft gewerkt. Zo kunnen we leren wat er wel en niet werkt, zodat we de volgende campagne nog beter kunnen maken.

Een samenwerking rendeert het best op lange termijn

Hoewel een eenmalige wervingscampagne zeker mogelijk is, merken we dat een samenwerking op lange termijn beter en efficiënter werkt. Omdat onze wervingscampagnes datagedreven zijn, weten we bij de tweede campagne al beter wat werkt en wat niet. Het spreekt voor zich dat we enkel slimmer worden en efficiënter kunnen werken naarmate we meer en meer campagnes de wereld in sturen. Daarnaast zien we dat er bij bedrijven die regelmatig campagnes doen meer spontane instroom is, aangezien de naamsbekendheid verhoogt en het bedrijf top-of-mind wordt.

Veelgestelde
vragen

Omdat wij transparantie heel belangrijk vinden, bieden we hiernaast al een antwoord op enkele veelgestelde vragen.

Wij geloven heel sterk in het rechtstreeks contact tussen bedrijf en kandidaat en voorzien daarom geen screening. Dankzij de Metch Tool is er wel al een eerste match afgetoetst en kan je meteen aan de slag.

Aangezien niet veel kandidaten hun cv op hun smartphone hebben staan, vragen we hier niet meteen naar bij digitale wervingscampagnes. Dankzij de Metch Tool kan je wel meteen de belangrijke informatie vragen die je normaal op het cv zou raadplegen, zodat je jouw kandidaten meteen kan kwalificeren. Houd er ook rekening mee dat we ons focussen op latent werkzoekenden en dat zij vaak geen up-to-date cv bij de hand hebben.

De voornaamste kanalen voor onze digitale wervingscampagnes zijn Facebook, Instagram en LinkedIn. Daarnaast behoren ook TikTok en Google tot de mogelijkheden en staan wij open voor elk platform waarop jij jouw ideale kandidaat kan bereiken.

Wij streven ernaar om het bedrijf zo veel mogelijk te ontzorgen bij de lancering van een campagne. Vooral bij de opstart is jouw input belangrijk, omdat we zo veel mogelijk over jouw bedrijf en de vacature willen weten. Daarnaast hebben we ook toegang nodig tot jullie social media kanalen en verwachten dat je zo veel mogelijk foto’s en video’s doorstuurt. Na de lancering van de campagne plannen we graag 1 korte Teams meeting (+- 30 minuten) per week in om wederzijdse feedback over de resultaten te kunnen geven.

Over metch

Simon, oprichter en digitale believer

Ik studeerde in 2017 af aan de Universiteit van Gent als Master of Science in de Communicatiewetenschappen. Na twee korte sales ervaringen kwam ik terecht bij rekruteringskantoor vind!, waar ik als Marketing Manager een nieuwe en meetbare rekruteringsstrategie op poten zette.

Na een tijd merkte ik dat er meer en meer vraag kwam van bedrijven om ook zelf rekruteringscampagnes te doen en niet enkel afhankelijk te zijn van een rekruteringspartner. Daarom besliste ik in 2022 om mijn eigen bedrijf op te richten en mij 100% te focussen op digitale wervingscampagnes voor bedrijven. In 2020 behaalde ik mijn Postgraduaat Digitale Marketing aan de Brugge Business School met grote onderscheiding. Verder benieuwd naar mijn verhaal?